ΡΕΠΟΡΤΑΖ – ΣΟΚ ΑΠΟ ΤΑ “ΕΠΙΚΑΙΡΑ” ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΟΝΑ: Παιδεραστία, κτηνοβασία, ναρκωτικά.
Αναρτήθηκε από τον/την olympiada στο Μαΐου 23, 2013
Πλατεία Αγίου Παντελεήµονα
Τι λένε οι κάτοικοι για τη συνοικία-γκέτο
«Το ρατσισµό τον βιώνουµε εµείς οι Έλληνες»
ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ ΑΘΗΝΑΙΟΥ
Άγιος Παντελεήµονας. Μια συνοικία «στο κόκκινο», µε την κατάσταση να είναι πλέον εκτός ελέγχου. Λίγο µετά τη διαµάχη για το ορθόν ή µη των δηλώσεων της ποιήτριας Κικής ∆ηµουλά, πήγαµε στον Άγιο Παντελεήµονα και συνοµιλήσαµε µε τους πρωταγωνιστές της οµάδας των κατοίκων που αγωνίζονται ώστε αυτή η συνοικία του κέντρου να ξαναγίνει αυτό που ήταν πριν από την άφιξη των µεταναστευτικών οµάδων που άλλαξαν ριζικά το προφίλ του 6ου ∆ιαµερίσµατος, το οποίο κάποτε απαρτιζόταν από όµορφες αστικές γειτονιές. Γειτονιές που πλέον θεωρούνται υποβαθµισµένες, όπως, άλλωστε, αποδεικνύεται από τις τιµές των ακινήτων. Με την ανασφάλεια να είναι πλέον το κυρίαρχο συναίσθηµα των Ελλήνων κατοίκων της περιοχής, η φυγή των οποίων κλιµακώνεται, η συζήτηση µαζί τους αναδεικνύει τα προβλήµατα που δηµιουργεί η παρουσία µεγάλου πλέον αριθµού αλλοδαπών, κυρίως λαθροµεταναστών, αλλά και την οργή τους για τη στάση της Πολιτείας στο θέµα. Στάση που εκείνοι θεωρούν εχθρική έναντι των κατοίκων.
Τα τελευταία χρόνια, εσείς βιώνετε την κλιµάκωση των προβληµάτων στις συνοικίες του κέντρου της Αθήνας. Ποιες είναι οι αιτίες της κατάστασης που επικρατεί στο 6ο ∆ιαµέρισµα;
Θωµαΐς Γιαννάτου: Η υποβάθµιση άρχισε το 2008. Με την αλλαγή πληθυσµού στο 6ο ∆ιαµέρισµα. Είχε αποφασιστεί από τότε να γίνει ένα µεγάλο φτωχοκοµείο το 6ο ∆ιαµέρισµα. Ως εκ τούτου, µε τη λαθροµετανάστευση, την υποβάθµιση, την εξαθλίωση, όλους αυτούς τους εξαθλιωµένους ανθρώπους τούς φέρανε στο 6ο ∆ιαµέρισµα. Για µένα, οι λαθροµετανάστες είναι δύο ειδών: αυτοί που ήρθαν να δουλέψουν, οπότε έχουν φύγει και στην επαρχία, που η τοπική κοινωνία µπορεί να τους ελέγξει, και αυτοί που έχουν µείνει στην Αθήνα, που το 85% εξ αυτών είναι εγκληµατικά στοιχεία.
Πολλοί είναι αυτοί που λένε ότι η Αθήνα έχει επιλεγεί από κάποιους ως το κέντρο υποδοχής και συγκέντρωσης των λαθροµεταναστών. Γιατί να έγινε αυτή η επιλογή;
Θωµαΐς Γιαννάτου: Όχι η Αθήνα γενικότερα, το 6ο ∆ιαµέρισµα. Από τη στιγµή που όλα µαζεύονται σε αυτό το ∆ιαµέρισµα: Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις (ΜΚΟ), το Φρουραρχείο – Κόµβος Αλληλεγγύης, πρόσφατα µάθαµε για κάποια γραφεία του Σόρος. Όλα αυτά τα πράγµατα κάτι µου λένε. ∆εν είναι δυνατό σε ένα οικοδοµικό τετράγωνο να υπάρχουν 52 ΜΚΟ.
Μιχάλης Κληροδέτης: Είµαι στο 6ο ∆ιαµέρισµα, στην Πλατεία του Αγίου Παντελεήµονα, από το 2002. Αυτό που έχω διαπιστώσει όλα αυτά τα χρόνια που µένω εδώ είναι ότι σιγά σιγά έγινε µια εισβολή. Να µου την επιτρέψετε αυτή τη λέξη. Εισβολή των λαθροµεταναστών. «Λάθρα», είναι ένα επίρρηµα της αρχαίας γλώσσας και σηµαίνει κάποιος που µπαίνει κρυφά, χωρίς χαρτιά, χωρίς τίποτα. Εγώ το θεωρώ εισβολή. Από τότε έχουν αρχίσει τα προβλήµατα στην περιοχή, που είναι πάρα πολύ µεγάλα. Η εγκληµατικότητα είναι συνυφασµένη µε τη λαθροµετανάστευση. ∆εν είχαµε τίποτα εδώ, κανένα πρόβληµα. Από το 2007 και µετά, αυτό έχω διαπιστώσει, άρχισε το µεγάλο πρόβληµα…
Γιατί δεν ελέγχθηκε η κατάσταση; ∆ηλαδή ήρθαν αυτοί οι άνθρωποι, πολλοί µένουν µε την εντύπωση ότι βρήκαν σπίτια αµέσως, ότι δεν υπήρξε πρόβληµα ούτε αντίδραση αρχικά από τους κατοίκους…
Μιχάλης Κληροδέτης: Θέλω να είµαι προσεκτικός σε αυτό που θα πω: βρίσκω πως δεν υπάρχει καµία πολιτική βούληση
γι’ αυτό που µε ρωτάτε. Κατά δεύτερον, υπάρχουν κάτοικοι εδώ στην περιοχή οι οποίοι φύγανε και δεν έχουν κανένα πρόβληµα να τους νοικιάσουν σπίτια. Για το θέµα έχουν γίνει πολλά από εµάς τους κατοίκους, αλλά η Πολιτεία δεν συµµερίζεται το πρόβληµα. Ανεξέλεγκτα, σε διαµερίσµατα υπόγεια, µένουν δέκα άτοµα µέσα.
∆εν υπάρχει δυνατότητα να βρεθεί ένας τρόπος συνύπαρξης; Τι είναι αυτό που δηµιουργεί τις τριβές; Είναι ο αριθµός των λαθροµεταναστών ή το γεγονός ότι προέρχονται από διαφορετικούς πολιτισµούς και αντιµετωπίζουν δυσκολίες στο να ενσωµατωθούν;
Μιχάλης Κληροδέτης: ∆εν πρόκειται να ενσωµατωθούν ποτέ. Η κουλτούρα τους είναι διαφορετική.
Λουκία Ρίζου: Είµαι στην περιοχή εδώ και περίπου σαράντα χρόνια. ∆εν υπάρχει περίπτωση για συνύπαρξη µε αυτούς τους ανθρώπους, γιατί, καταρχάς, δεν έχουν κουλτούρα. ∆εν είναι θέµα διαφορετικής κουλτούρας, δεν έχουν κουλτούρα οι άνθρωποι αυτοί. Πώς να συµβιώσουµε µε έναν άνθρωπο που θεωρεί τη γυναίκα αντικείµενο, ούτε καν αντικείµενο, γιατί το αντικείµενο το σέβεται κάποιος, γιατί δίνει χρήµατα να το αποκτήσει, το σέβεται. Τη γυναίκα δεν την υπολογίζει. Όταν ένας λαός δεν υπολογίζει τη γυναίκα… Ή η παιδεραστία. Είναι δυνατόν να τη δεχθώ, υπάρχει στη δική µας κουλτούρα παιδεραστία;
Αυτά τα φαινόµενα τα οποία περιγράφετε τα βιώνει η περιοχή; Τα έχετε διαπιστώσει εσείς;
Λουκία Ρίζου: Βεβαίως και τα έχει βιώσει. Εδώ οι πρώτοι οι οποίοι ήρθανε και είχε λειτουργήσει εδώ η Πλατεία, και συγκεκριµένα η παιδική χαρά του Αγίου Παντελεήµονα, ήταν και ένα άτυπο κέντρο υποδοχής. Και εκεί πέρα, γίνονταν τα πάντα. Τα πάντα όµως. Από παιδεραστία, από κτηνοβασίες, από χρήση ναρκωτικών. Τα έχουµε βιώσει στο πετσί µας αυτά. Κάποιοι οι οποίοι µένουν στα βόρεια, στα νότια προάστια και όλοι αυτοί οι οποίοι ψηφίζουν τους νόµους µπορεί να µην έχουν καµία επαφή µε αυτή την πραγµατικότητα…
Υπάρχει ένα καινούριο νοµοσχέδιο που θα συζητηθεί αυτές τις ηµέρες στη Βουλή, το οποίο έχει αντιρατσιστική στόχευση. Ποια είναι η δική σας άποψη για το νοµοσχέδιο αυτό και πώς νοµίζετε ότι θα επηρεάσει την κατάσταση στο 6ο ∆ιαµέρισµα;
Σπύρος Γιαννάτος: Ο αντιρατσιστικός νόµος είναι ένας νόµος ο οποίος βολεύει κάποιες συγκεκριµένες συντεχνίες, κάποιες ΜΚΟ, κάποιους ανθρώπους που έχουν συµφέροντα γι’ αυτό το πράγµα ή κάποιους, οι οποίοι το βλέπουν ιδεολογικά, χωρίς όµως να ζουν εδώ, όπως ο αξιότιµος κ. Ρουπακιώτης. ∆εν καταλαβαίνω ο νόµος αυτός, ο αντιρατσιστικός, τι έννοια έχει. Όταν εγώ πρέπει να είµαι εδώ µε κάποιους ανθρώπους οι οποίοι είναι παράνοµα στη χώρα µου, δεν έχουν χαρτιά, κυκλοφορούν εδώ πέρα ανεξέλεγκτα, σκοτώνουν, βιάζουν, κλέβουν και αυτή τη στιγµή, όταν θα τους πιάσει η αστυνοµία και αυτός πει ότι ο τάδε αστυνοµικός δεν µου συµπεριφέρθηκε καλά, αρχίζει το πρόβληµα µε τον αστυνοµικό, Ε∆Ε κ.λπ.
Θεωρείτε, δηλαδή, ότι ο νόµος αυτός στρέφεται εναντίον σας;
Σπύρος Γιαννάτος: Ακριβώς. Το ρατσισµό τον βιώνουµε εµείς οι Έλληνες, όχι οι αλλοδαποί, αυτός ο νόµος είναι εναντίον των Ελλήνων. ∆ηλαδή πώς θα προστατευτώ; Πες ότι κάποιος εδώ, αυθαίρετα, ανεξέλεγκτα, γιατί µε έχει στοχοποιήσει, λέει ότι εγώ τον έβρισα ρατσιστικά, ότι τον προπηλάκισα. Εγώ πώς θα προστατευθώ, πείτε µου.
Μιχάλης Κληροδέτης: Ο νόµος αυτός βγήκε για να τροµοκρατήσει τους Έλληνες, για να µην µπορεί να υπάρξει καµία αντίδραση. Σε τίποτα. Όποιος θέλει µπορεί να µε κατηγορήσει.
Θωµαΐς Γιαννάτου: Κατά την άποψή µου, ο κ. Ρουπακιώτης, για να βγάλει αυτό το νόµο, θα πρέπει πρώτα να κάνει µια µετακόµιση. Να έρθει να µείνει στο 6ο ∆ιαµέρισµα. Για µένα είναι ένας αποτυχηµένος υπουργός και δεν υπάρχει περίπτωση να µην είναι αποτυχηµένος και ο νόµος που θα βγάλει. Έχει συγκεκριµένο στόχο.
Τι εννοείτε «αποτυχηµένος»; Ότι είναι ανεφάρµοστος;
Θωµαΐς Γιαννάτου: ∆εν το ξέρω, ακόµα δεν έχει βγει για να τον διαβάσω, θα τον διαβάσω. Αλλά όπως ο ιστορικός νόµος του κ. Ραγκούση έφερε την Αθήνα εδώ που την έφερε, έτσι και αυτός ο νόµος του κ. Ρουπακιώτη θα µείνει στην ιστορία. Απορώ µε τους Έλληνες βουλευτές πώς δέχονται ένα µη εκλεγµένο άτοµο, ο κ. Ρουπακιώτης δεν είναι εκλεγµένος, δεν είναι βουλευτής, τοποθετήθηκε από τη ∆ΗΜΑΡ στην τρικοµµατική κυβέρνηση, πώς δέχονται οι βουλευτές που έχουµε ψηφίσει όλοι, σε όλα τα κόµµατα, να µπαίνουν υπουργοί άνθρωποι που δεν έχουν ψηφιστεί. Αυτό δεν µπορώ να το καταλάβω. Γιατί δεν αντιδρούµε; Και ξέρετε τι περιµένω; Περιµένω την ψήφο των βουλευτών και, αν είναι ονοµαστική, να δω τα ονόµατα.
Τι γίνεται µε την αγορά ακινήτων στο 6ο ∆ιαµέρισµα; Γιατί πολλά αντιφατικά λέγονται…
Θωµαΐς Γιαννάτου: Εγώ πιστεύω ότι είναι µύθοι. Αγοραπωλησίες δεν γίνονται, εκτός αν γίνονται στα κρυφά. Υπάρχουν πάρα πολλά «Πωλείται».
Σπύρος Γιαννάτος: Έχουµε ζητήσει ο Άγιος Παντελεήµονας, εδώ, η εκκλησία του Αγίου Παντελεήµονα, να γίνει µητρόπολη. Έχουµε πάει στα κόµµατα, σε βουλευτές, σε δηµάρχους…
Γιατί να γίνει µητρόπολη;
Σπύρος Γιαννάτος: Ακριβώς για να αναβαθµιστεί η περιοχή µας. Γιατί, γινόµενος ο Άγιος Παντελεήµονας µητρόπολη, θα αναβαθµιστεί όλη η περιοχή και κατ’ επέκταση θα αναβαθµιστούν και τα καταστήµατα και τα σπίτια. Επίτηδες πιστεύω εγώ –σε αντίθεση µε τα όσα είπε πριν η κυρία Γιαννάτου– ότι τα κάνουν όλα αυτά, απαξιώνουν µια περιοχή ακριβώς για να µπορούν να αγοράσουν φτηνά. Γίνονται αγοραπωλησίες εδώ πέρα, ακούµε ονόµατα, ότι ήρθε ο τάδε και αγόρασε, πάρα πολλά ονόµατα…
Ποιοι αγοράζουν εδώ δηλαδή;
Σπύρος Γιαννάτος: Ακούµε διάφορα, είναι δύσκολο να τα διασταυρώσεις. Αλλά πάρα πολλοί αλλοδαποί, οι οποίοι βέβαια είναι χρόνια εδώ, έχουν αγοράσει και αυτοί σπίτια εδώ. Και να εξηγήσουµε και κάτι: εµείς δεν έχουµε κάτι µε τους αλλοδαπούς οι οποίοι έχουν τα παιδιά τους στα σχολεία, έχουν τις δουλειές τους, είναι οικογενειάρχες, µιλάµε µαζί τους, κάνουµε και παρέα πολλές φορές. Έχουµε πρόβληµα µε τους λαθροµετανάστες. Αυτό είναι το µεγάλο πρόβληµα εδώ πέρα. Θα σας δώσω και ένα χαρακτηριστικό παράδειγµα: εδώ πουλιέται γκαρσονιέρα στην οδό Παρασίου 12.000 ευρώ. 38 τετραγωνικά, 12.000! Κάποιες µηχανές που βλέπετε εδώ κάνουν 5.000 και 6.000. Και αγοράζεις σπίτι µε 12.000 ευρώ. Αυτό κάτι λέει. ∆εν µπορεί να µαζεύονται όλοι αυτοί εδώ πέρα και να απαξιώνουν µια περιοχή όπως είναι ο Άγιος Παντελεήµονας, η Πλατεία Αττικής, η Πλατεία Βικτωρίας, ο Άγιος Νικόλαος, ο Σταθµός Λαρίσης, κάτι γίνεται. ∆εν µπορεί ο δήµαρχος Αθηναίων, αυτός ο ακατονόµαστος Καµίνης, να τους µαζεύει όλους εδώ πέρα. Οποιαδήποτε υπηρεσία για συγκεκριµένες επιλογές που έχει κάνει, δηλαδή για λαθροµετανάστες, για ΜΚΟ, την κάνει στο 6ο ∆ιαµέρισµα. Έκλεισε µετά από χρόνια η Βίλα Αµαλίας, που λέγαµε ότι είναι καρκίνωµα στην περιοχή µας. Ο ∆ένδιας το έκανε αυτό. Τώρα ξέρετε τι γίνεται; ∆εν συνεργάζεται ο ∆ήµος Αθηναίων µε το υπουργείο για να το κάνουνε κάτι αυτό το πράγµα. Είπε ο δήµαρχος ότι θέλει να το κάνει σχολείο. Σχολείο για ποιους; Για τους αλλοδαπούς; Να κάνει κι άλλο σχολείο για τους αλλοδαπούς;
Γιατί το λέτε αυτό; ∆εν υπάρχουν εδώ Έλληνες µαθητές;
Λουκία Ρίζου: Σχεδόν δεν υπάρχουν. Εδώ στα σχολεία, απ’ ό,τι µας λένε γονείς, δύο Ελληνόπουλα ήταν σε µια τάξη και φτάσανε οι αλλοδαποί να λένε «Πάρτε τα παιδιά σας από εδώ για να µπορέσουν να προχωρήσουν τα δικά µας». Αντί, δηλαδή, να δυσανασχετούµε εµείς οι Έλληνες, οι οποίοι είµαστε φορολογούµενοι, γεννηθήκαµε σε αυτό τον τόπο, τα παιδιά µας, την πατρίδα… Είναι δυνατόν να µην έχουµε Παιδεία; Να αναγκάζονται οι γονείς να στέλνουν τα παιδιά σε σχολεία σε άλλες περιοχές ή σε ιδιωτικά, όσοι µπορούν κιόλας, διότι δεν υπάρχει δυνατότητα πλέον;…
Σπύρος Γιαννάτος: Αυτά είναι καταγεγραµµένα γεγονότα: εδώ έφτασαν στο σχολείο να δείχνουν στα Ελληνόπουλα, όσα έχουν αποµείνει, πώς κάνουν την προσευχή τους οι µουσουλµάνοι. Τα είχαν βάλει και γονατίζανε κάτω και σηκώνανε τα χέρια. Και πήγε το παιδάκι στη µάνα του και της είπε: «Μάθαµε µια καινούρια προσευχή». Και του λέει: «Τι προσευχή;». Και της λέει: «Μας είχε βάλει η δασκάλα κάτω και σηκώναµε τα χέρια ψηλά και φωνάζαµε». Τι άλλο πρέπει να γίνει; ∆εν καταλαβαίνει η Πολιτεία; Η κατάσταση εξελίσσεται σε διωγµό κατά των Ελλήνων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου