ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΛ.Α.Δ.Α

ΣΥΛΛΟΓΟΣ     ΕΛ.Α.Δ.Α
ελεύθερων αγανακτισμένων δυτικής αχα'ι'ας

Τρίτη 2 Απριλίου 2013

Τα «όχι» βλασταίνουν




Γράφει ο Γιώργος Τσακίρης
Με αφορμή τα τελευταία και άκρως σημαντικά γεγονότα που έλαβαν χώρα, τόσο λόγω της απόφασης του Eurogroup για την Κύπρο, όσο και γενικότερα στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο και τη Μέση Ανατολή, θα πρέπει κανείς, για να μπορέσει να βγάλει τα συμπεράσματά του, να προσπαθήσει να αποστασιοποιηθεί από τις όποιες πολιτικές του καταβολές και ιδεολογίες, λαμβάνοντας συγχρόνως υπ’ όψιν του όλα τα δεδομένα (οικονομικά, ιστορικά, διεθνών σχέσεων, γεωπολιτικών συμμαχιών κλπ)


Μια ματιά και στον χάρτη της περιοχής, δεν θα έβλαπτε!


Ξεκινώντας από το δεδομένο ότι η Κύπρος αποτελεί το τελευταίο κράτος της ΕΕ στο οποίο υφίσταται ακόμη η εισβολή και κατοχή του Βόρειου τμήματος της επικράτειάς του από ξένη δύναμη, αντιλαμβανόμαστε αμέσως ότι αυτή η κατάσταση, παρά τα 40 περίπου χρόνια της πραγματικότητάς της (τα 10 από τα οποία εντός της ΕΕ !), δεν μπορεί να διαιωνίζεται, προσδοκώντας να ..τελεσφορήσουν οι προσπάθειες διαλόγου μεταξύ των νόμιμων εκπροσώπων ενός αναγνωρισμένου κράτους-μέλους Διεθνών Οργανισμών και των πολιτικά, γεωστρατηγικά και οικονομικά εξαρτωμένων από τους εξ Ανατολών γείτονές μας, εκπροσώπων της αντίθετης πλευράς.


Ας μην ξεχνάμε ότι η Κύπρος (όπως και η Κρήτη) αποτελούν δύο τεράστια και «αβύθιστα αεροπλανοφόρα» στην ευρύτερη περιοχή, ο έλεγχος των οποίων αποτελεί σημαντικό γεωστρατηγικό πλεονέκτημα.


Αποκλείοντας την περαιτέρω στρατιωτική επέμβαση από οποιονδήποτε για την οριστική λύση του μεγάλου αυτού προβλήματος, η μόνη άλλη οδός δεν μπορεί παρά να είναι η ... οικονομική.


Θα πρέπει επίσης να λάβουμε υπ’ όψιν μας ότι η ανακάλυψη των μεγάλων (κατ’ άλλους τεράστιων) κοιτασμάτων υδρογονανθράκων στο θαλάσσιο χώρο Νότια της Κύπρου, μια «ανακάλυψη» που πρέκυψε μετά τη γνωστοποίηση, εδώ και χρόνια, αρκετών ειδικών επιστημόνων ότι τα κοιτάσματα στις χώρες της Αραβικής χερσονήσου βαίνουν διαρκώς μειούμενα με ορίζοντα εξάντλησης μέσα στα επόμενα 40-50 χρόνια, έδωσε το έναυσμα σ’ εκείνους οι οποίοι καθορίζουν τις τύχες του κόσμου, να σχεδιάσουν (ή απλά να θέσουν σε εφαρμογή) τα βήματα τα οποία θα έπρεπε να ακολουθηθούν ώστε :


Α) να δοθεί οριστική λύση στο ζήτημα της διχοτόμησης του νησιού, χωρίς να χαθεί ο έλεγχός του
Β) τα κοιτάσματα των υδρογονανθράκων αλλά και οι «οδοί διοχέτευσής τους» στην αγορά, σε καμία περίπτωση να μην αφεθούν στα χέρια «ευεπίφοβων» ή –έστω – έχοντας ευήκοα ώτα σε αντίπαλες δυνάμεις, κρατών, ανθρώπων εταιριών κλπ


Ανεξάρτητα με την σειρά στην οποία θα βάλει κανείς τα ανωτέρω («ανακάλυψη» κοιτασμάτων, επίλυση Κυπριακού), τα δεδομένα δεν αλλάζουν.


Συγχρόνως, και λόγω των δυσκολιών οι οποίες θα πρέπει να αντιμετωπιστούν, τόσο λόγω του χώρου στον οποίο βρίσκονται τα κοιτάσματα, μεταξύ δηλαδή ενός νοητού τριγώνου μεταξύ Κύπρου – Ισραήλ – Ελλάδος, αλλά και της ίδιας της φύσης τους, σε θαλάσσιο δηλαδή χώρο και σε μεγάλο –σε κάποιες περιπτώσεις – βάθος, οι όποιες ενέργειες εκμετάλλευσής τους (εξόρυξης, διύλισης, επεξεργασίας, μεταφοράς κλπ) θα έπρεπε να είναι απόλυτα προστατευμένες.


Η προστασία φυσικά επιτυγχάνεται με δύο, επίσης, τρόπους:


Α) εμπλέκοντας όσο το δυνατόν μεγαλύτερες εταιρίες του χώρου, οι οποίες, λόγω του συστημικού χαρακτήρα τους, είναι ικανές να επηρεάζουν τις πολιτικές αποφάσεις των χωρών τους
Β) εμπλέκοντας επίσης κράτη ή συνασπισμούς κρατών, τα ευρύτερα συμφέροντα των οποίων, απολαμβάνουν της προστασίας των ισχυρών της γης (ή όσων τους εκπροσωπούν)


Έτσι μπορεί να εξηγηθεί τόσο η επιλογή της ισραηλινών συμφερόντων Noble από την Κυπριακή κυβέρνηση για το οικόπεδο 12 της ΑΟΖ της, όσο και των Ιταλικών ENI (σε σύμπραξη με τον Κορεατική Kogas) και της Γαλλικής Total, για τα επόμενα οικόπεδα που βγήκαν προς εκμετάλλευση.
Θα πρέπει εδώ να επισημάνουμε ότι, το όνομα και το μέγεθος των εταιριών αυτών, επιβεβαιώνουν με τον καλύτερο τρόπο τις προβλέψεις για την αξία των κοιτασμάτων.


Στο ίδιο επίπεδο κινείται και η δήλωση του Έλληνα πρωθυπουργού περί «ευρωπαϊκής ΑΟΖ και Ευρωπαϊκών κοιτασμάτων», στην (πρόωρη, εκτός πραγματικότητας και άκαιρη κατά τη γνώμη μου) προσπάθειά του δηλαδή να «εμπλέξει» την ΕΕ στην προστασία της ΜΗ θεσμοθετημένης ακόμη ΑΟΖ της Ελλάδος.


Σε αυτό το σημείο επιτρέψτε μου να σημειώσω ότι ούτε η Νορβηγία, ούτε η Δανία, ούτε (καν) η Κύπρος μέσω των ανωτάτων εκπροσώπων τους, δεν έχουν κάνει παρόμοιες δηλώσεις. Προφανώς διότι τα κοιτάσματά τους ΔΕΝ θεωρούνται ... Ευρωπαϊκά!


Ανακεφαλαιώνοντας τα μέχρι στιγμής δεδομένα, έχουμε α) την ύπαρξη του Κυπριακού προβλήματος η οποία,εκ των πραγμάτων, εμπλέκει τον Τουρκικό παράγοντα, β) την βεβαιωμένη ύπαρξη μεγάλων κοιτασμάτων υδρογονανθράκων στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Μεσογείου, γ) την απόφαση των ισχυρών ομίλων,κρατών κλπ να εκμεταλλευθούν τα κοιτάσματα αυτά και δ) λόγω της ιδιόμορφης γεωπολιτικά περιοχής στην οποία εντοπίζονται, την ανάγκη προστασίας τους


Κάπου εδώ, θα πρέπει να κάνουμε και κάποιες άλλες παραδοχές, όπως:


Α) η Ρωσία, μέχρι στιγμής, αποτελεί τον μεγαλύτερο τροφοδότη φυσικού αερίου της ΕΕ (και φυσικά της ... Γερμανίας)
Β) σήμερα βρίσκονται υπό κατασκευή, ή υπογράφονται διακρατικές συμφωνίες για την κατασκευή ανταγωνιστικών (για τα συμφέροντα ΗΠΑ - ΡΩΣΙΑΣ) μεταξύ τους, αγωγών μεταφοράς φυσικού αερίου
Γ) πάρα πολλοί Έλληνες (ή και άλλοι) εφοπλιστές, επενδύουν, εδώ και χρόνια, δισεκατομμύρια δολάρια για την κατασκευή πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG)


Λαμβάνοντας υπ’ όψιν και τους ανωτέρω παράγοντες, δεν είναι καθόλου παράξενη η στάση της Ρωσικής κυβέρνησης (το αντίθετο, θα έπρεπε να είναι αναμενόμενη) όσον αφορά τη βοήθειά της προς την Κύπρο, χωρίς η τελευταία να παραχωρήσει συγκεκριμένα ανταλλάγματα που θα ενέπλεκαν σε έντονα ενεργό ρόλο τη Ρωσία στην εκμετάλλευση των κοιτασμάτων της ΑΟΖ της Κύπρου (πέραν των όποιων άλλων... ζητημάτων ή και ανταλλαγμάτων τα οποία πιθανόν να συζητήθηκαν)


Για ποιο πολιτικά ορθό λόγο άλλωστε, η Ρωσία θα βοηθούσε ένα κράτος το οποίο είναι πιθανό να υλοποιούσε το σχεδιασμό αγωγού μεταφοράς φυσικού αερίου ή και πετρελαίου, προς την ΕΕ, με υποθαλάσσιους αγωγούς μέσω Ελλάδος, που θα λειτουργούσαν ανταγωνιστικά ή, τουλάχιστον, θα υποβάθμιζαν τους ήδη υπάρχοντες αλλά και τους υπό σχεδιασμό;


Και όχι μόνο η Ρωσία, αλλά και οι ΗΠΑ...


Με τα δεδομένα λοιπόν της μεταφοράς του υποθαλάσσιου ορυκτού πλούτου της Κύπρου, τόσο μέσω των αγωγών, όσο και μέσω πλοίων, να μην ελέγχονται άμεσα από εκείνους οι οποίοι καθορίζουν τις τύχες του κόσμου, το αποτέλεσμα των συναντήσεων των Κυπρίων προς αναζήτηση βοήθειας, ήταν προδιαγεγραμμένο.


Θα μπορούσε κανείς σε αυτό το σημείο να αναρωτηθεί «και ποιος ο ρόλος της ΕΕ, της Γερμανίας, σε όλο αυτό το πλαίσιο;»


Εδώ, θα πρέπει επίσης να κάνουμε και κάποιες άλλες παραδοχές, όπως:


Α) το ευρώ (€), τόσο ως νόμισμα, όσο και ως ... εμπορεύσιμο προϊόν στα χρηματιστήρια του κόσμου, στην παγκοσμιοποιημένη οικονομία του σήμερα, λειτουργεί ανταγωνιστικά, τόσο ως προς (και κυρίως) το δολάριο ($), όσο και ως προς τα άλλα «ισχυρά» νομίσματα (ρούβλι, γιεν, γουάν, λίρα Αγγλίας)
Β) το δολάριο αποτελεί το κύριο μέσο, τόσο συναλλαγής, όσο και αποτίμησης, του πετρελαίου παγκοσμίως
Γ) κανένα νόμισμα σήμερα δεν έχει το ακριβές αντίτιμό του στην ισοτιμία του με το χρυσό της χώρας (ή του συνασπισμού χωρών) από την οποία το ίδιο... παράγεται
Δ) είναι κοινά παραδεκτό πως η αξία ενός νομίσματος, καθορίζεται πλέον από τις πράξεις συναλλαγής του στα χρηματιστήρια του κόσμου, κάτι το οποίο έχει άμεση σχέση με τη δυνατότητα αυτών των κρατών να έχουν και να διατηρούν μία ανθηρή και αναπτυσσόμενη οικονομία.


Με βάση τα παραπάνω, η οικονομική ανάπτυξη της ΕΕ και της Ευρωζώνης ειδικότερα, υποστηριζόμενης μάλιστα με τα εξόχως χαμηλά επιτόκια δανεισμού της ΕΚΤ (η οποία δεν ενστερνίζεται απολύτως τις απόψεις των υπολοίπων δύο της τρόικα παρουσίαζε μία έντονη δραστηριότητα τα τελευταία χρόνια, κάτι που δεν θα μπορούσε σε καμία περίπτωση να περάσει απαρατήρητο από τους ανταγωνιστές της.
Ένα ισχυρό ευρώ, αποτελεί εν δυνάμει «κίνδυνο» για τα υπόλοιπα νομίσματα, και κυρίως του δολαρίου.
Μπορεί πρόσκαιρα οι εξαγωγές των χωρών οι οποίες χρησιμοποιούν τα άλλα νομίσματα, να παρουσιάζουν ανοδικές τάσεις, μακροπρόθεσμα όμως, ποιος εγγυάται ότι η υπέρμετρη ισχυροποίηση του ευρώ, δεν απειλεί τις ίδιες τις οικονομίες τους, άρα και την καθεαυτή ύπαρξή τους στην παγκόσμια οικονομία;


Και ποιος μπορεί να είναι ο προσφορότερος παράγοντας ισχυροποίησης ενός νομίσματος, από αυτόν της άνθησης μιας οικονομίας η οποία το χρησιμοποιεί, μέσω της εκμετάλλευσης του ορυκτού της πλούτου;


Με άλλα λόγια, εάν η ΕΕ και ειδικότερα η Ευρωζώνη (και η χώρα η οποία την ελέγχει), καταφέρει να εκμεταλλευθεί και να εντάξει στην ευρύτερη οικονομία της, τα κοιτάσματα των υδρογονανθράκων, τόσο της Κύπρου, όσο και της Ελλάδος αργότερα, ποια μπορεί να είναι η τύχη (πχ) της Αγγλικής λίρας ή του δολαρίου στα ανά τον κόσμο χρηματιστήρια;


Απλά, θα έχαναν τη σημερινή τους αξία, με ότι αυτό συνεπάγεται για την οικονομία των χωρών τους.


Ο βασικότερος παράγοντας λοιπόν για τον οποίο η Γερμανία προσπαθεί με νύχια και με δόντια να πάρει στα χέρια της την οικονομική πολιτική της Ευρωζώνης (κατ’ αρχήν) και της ΕΕ γενικότερα, και κατά συνέπεια να παίξει καθοριστικό ρόλο στις εξελίξεις στην Νοτιοανατολική Μεσόγειο, είναι η προσπάθειά της, είτε για να γίνει η ίδια κυρίαρχος του «παιχνιδιού» μέσω του ευρώ ή, σύμφωνα με τους... συνωμοσιολόγους, να οδηγήσει στην οριστική κατάρρευσή του και τη διάλυση της Ευρωζώνης, εφόσον α)ήδη έχει εξασφαλίσει τη δική της οικονομική σταθερότητα μέσω των τραπεζών της, οι οποίες «ξεφορτώθηκαν» τα δισεκατομμύρια ευρώ των τοξικών ομολόγων που κατείχαν μέχρι και το 2009 και είναι πλέον οι μόνες οι οποίες κερδίζουν από την οικονομική κρίση και β) έχει αποδυναμώσει τις οικονομίες των ... ανταγωνιστικών προς αυτή κρατών της ΕΕ, όπως η Ιταλία, η Ισπανία, η Γαλλία και αυτό ακόμη το Ηνωμένο Βασίλειο.


Η Ελλάδα, απλά επιλέχθηκε να δεχθεί το πρώτο πλήγμα, ως ο «αδύναμος οικονομικά κρίκος», από όλους εκείνους που είχαν συμφέρον να μην ισχυροποιηθεί ή, απλά... να μην υπάρχει το ευρώ.
Ας μου επιτραπεί σε αυτό το σημείο να επισημάνω ότι, τόσο ιστορικά, όσο και λαμβάνοντας υπ’ όψιν κάθε άλλο παράγοντα, οι Γερμανικές επιδιώξεις στο παγκόσμιο γίγνεσθαι, δεν υπολόγιζαν ποτέ το συλλογικό καλό, λόγο του έμφυτου ηγεμονισμού τους, ο οποίος τις χαρακτηρίζει.


Ένα ακόμη παράδειγμα του οικονομικού πολέμου ο οποίος (εν ολίγοις) βρίσκεται σε εξέλιξη, όσο κι αν αυτό φαντάζει περίεργο, είναι και η με κάθε επισημότητα εξαγγελία από τον πρόεδρο των ΗΠΑ Μπαράκ Ομπάμα πριν λίγους μήνες, της έναρξης του διαλόγου μεταξύ της ΕΕ και των ΗΠΑ για τη δημιουργία μιας Ζώνης Ελεύθερου Εμπορίου μεταξύ των δύο οικονομιών.
Η έναρξη ενός τέτοιο διαλόγου, θα καταλήξει ουσιαστικά σε ένα διάλογο «συνεργατικού μπρα ντε φερ» μεταξύ των ΗΠΑ και της ισχυρότερης εξαγωγικής οικονομίας της ΕΕ, που δεν είναι άλλη από τη Γερμανία, η οποία φυσικά θα έπαιζε και τον ισχυρό παράγοντα συγκράτησης, της οικονομικής επέκτασης της Ρωσίας !


Κι αυτό διότι, ποιο άλλο νόμισμα θα είναι ισχυρότερο ή και... διάδοχο του ευρώ, εάν αυτό καταρρεύσει, από το ... μάρκο, το οποίο α) ήταν το μόνο που η ισοτιμία του κατά την έναρξη χρήσης του ευρώ ως κοινού νομίσματος στην Ευρωζώνη, ήταν ένα προς ένα και β) θα (;) το χρησιμοποιεί η μοναδική ανθούσα οικονομία της Ευρώπης;


Αυτός ακριβώς είναι και ο λόγος που κάθε συζήτηση η οποία ξεκινά με τα στερεότυπα ερωτήματα «Ευρώ ή Δραχμή» ή «Ευρώ πάση θυσία», ουσιαστικά πριμοδοτεί έναν ευρύτερο σχεδιασμό απαξίωσης του ίδιου του νομίσματος, πάνω στο οποίο, σήμερα, στηρίζεται η οικονομία της χώρας.


Δεν θα πρέπει να παραξενεύουν επίσης και οι κατά καιρούς τοποθετήσεις διαφόρων διεθνούς φήμης οικονομολόγων, χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων ή και οίκων αξιολόγησης, οι οποίες, απροκάλυπτα ή συγκαλυμμένα προτείνουν την επιστροφή της χώρας μας στο Εθνικό της νόμισμα. Οι περισσότεροι από αυτούς, είχαν ή έχουν θέσεις σε Διοικητικά Συμβούλια εταιριών οι οποίες έχουν ποντάρει μακροπρόθεσμα στην απαξίωση του ευρώ. Εξαιρουμένων βέβαια όσων προτείνουν κάτι τέτοιο από καθαρά... ιδεολογική άποψη, η οποία, κακά τα ψέματα, δεν έχει καμία θέση στην οικονομική αλλά και την γεωπολιτική ανάλυση .


Αυτό που πρέπει να γίνει, είναι ο συνασπισμός των ανταγωνιστικών προς τη Γερμανία οικονομιών, οι οποίες σήμερα είτε βρίσκονται σε παρόμοια με τη χώρα μας οικονομική κατάσταση, είτε προβλέπεται να υποστούν και οι ίδιες τα απότοκα της επεκτατικής Γερμανικής οικονομικής πολιτικής. Αυτές θα πρέπει να αναλάβουν και τη στήριξη του κοινού μας νομίσματος, με μοναδικό στόχο αυτό να γίνει ο συνδετικός κρίκος μεταξύ τους, που θα ενδυναμώσει τη συνεργασία τους και θα τονώσει παράλληλα τις οικονομίες τους, καθιστώντας το ένα ισχυρό μέσο συναλλαγής και όχι επιρροής και επιβολής πολιτικών αποφάσεων.


Με όλο και περισσότερες οικονομίες στην Ευρωζώνη να παρουσιάζουν υφεσιακούς δείκτες, κάτι που σημαίνει ότι οι χώρες αυτές δεν πληρούν πλέον τα standards της Συνθήκης του Μάαστριχτ και θα πρέπει να λάβουν μέτρα, η από καιρό αναμενόμενη γενικευμένη αναταραχή στην Ευρώπη, πιθανό να μην είναι μακριά. Κάτι τέτοιο όμως, χωρίς την απαραίτητη προετοιμασία, συμφέρει μόνον εκείνον που, ή το έχει σχεδιάσει ή έχει προετοιμαστεί κατάλληλα, θωρακίζοντας την οικονομία της χώρας του.


Κάπως έτσι, το «όχι» του Κυπριακού Κοινοβουλίου, αποτελεί την απαρχή μιας προσπάθειας η οποία, παρά τα αντιθέτως λεγόμενα, πέτυχε. Πέτυχε να αναταράξει τα λιμνάζοντα νερά της οικονομικής ελίτ της Ευρωζώνης, πέτυχε να... ξεμπροστιάσει την ηγεμονική συμπεριφορά ανθρώπων, που χρόνια τώρα καθορίζουν με τις αποφάσεις τους τις τύχες των λαών της Ευρώπης, πέτυχε να ξεκινήσει, ακόμη και εντός της Γερμανίας, ο διάλογος για το κατά πόσο οι καταθέσεις των πολιτών της, κάτι ιερό και σκοπό ζωής για τους ίδιους, κινδυνεύουν ή όχι, με ότι προεκτάσεις μπορεί να έχει μια τέτοια συζήτηση στη Γερμανία.


Το «όχι» της Κύπρου, βλασταίνει. Όσο κι αν απαξιώνεται, όσο κι αν πολεμιέται, η αρχή έχει γίνει.


Στο χέρι των λαών, είναι η προσπάθεια αυτή να καρποφορήσει, το δυνατόν συντομότερα.


ΥΓ. Όσον αφορά τη θέση της Τουρκίας αλλά και του Ισραήλ στην ανωτέρω ανάλυση, ίσως αποτελέσει το αντικείμενο ενός επόμενου άρθρου.





Πηγή

ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΣΗΜΙΤΗ;




Ο Κώστας Σημίτης κανονικά λέγεται Ααρών Αβουρής.ο πρώην πρωθυπουργός πάντρεψε τη μεγαλύτερη κόρη του Φιόνα -που ζει μόνιμα στο Λονδίνο- με Εβραίο και μάλιστα, όπως λέγεται, ο γάμος έγινε σε συναγωγή...
 Και σε δημοσίευμα έγκριτης πρωϊνής εφημερίδας το όνομα του παππού του αναφέρεται ως Ααρών Αβουρή.

Λένε για έναν υδραυλικό που, πριν πληρωθεί για μια εργασία, ανέβηκε ο ίδιος ο τότε πρωθυπουργός στο πατάρι, για να διαπιστώσει την ποιότητά της κι αν αξίζει να πάρει τα λεφτά του... Ομιλούν επίσης για ένα περιστατικό με ένα κοριτσάκι, που ..πήγε να πει τα κάλαντα. Ο Κ. Σημίτης πήγε να δώσει 100 δραχμές και παρενέβη η Δάφνη, κατεβάζοντας το ποσό στις 50... (το κοριτσάκι, χωρίς να το γνωρίζουν, τυγχάνει παιδί κορυφαίου στελέχους του ΠΑΣΟΚ...) Άλλη μια φορά, σε μια δεξιωσούλα στη Σίφνο, οργανωμένη από τον δήμαρχο Γιάννη Γεροντή προς τιμήν τους, η σύζυγος του τότε πρωθυπουργού ζήτησε ένα ποτήρι νερό. Ο σερβιτόρος της έδωσε ένα μπουκάλι και δυο ποτήρια. Σερβίρισε τον εαυτό της, σερβίρισε το σύζυγό της και φεύγοντας πήρε μαζί της το μισογεμάτο μπουκάλι...

Ήταν ένα βράδυ, πριν από 15 χρόνια. Ο Ανδρέας Παπανδρέου, έχοντας πριν από λίγους μήνες επιστρέψει στην εξουσία, καλεί ένα βράδυ στην Εκάλη ορισμένους φίλους δημοσιογράφους, με τη δέσμευση πως ό,τι συζητήσουν θα είναι αυστηρά off the record.

Κάποια στιγμή οι πολιτικοί συντάκτες, δειλά-δειλά και πλαγίως, επιχειρούν να μάθουν τις απόψεις του ιδρυτή του ΠΑΣΟΚ περί της διαδοχής του και τον ρωτούν να πει την άποψή του για ορισμένα πρωτοκλασάτα τότε στελέχη του Κινήματος: Γεννηματάς, Τσοχατζόπουλος, Λαλιώτης. 

Μισοσοβαρά-μισοπονηρά, ένας συνάδελφος ρωτά με ένα αδιόρατο χαμόγελο «Σημίτης;», γνωρίζοντας ότι ο τότε πρωθυπουργός ουδέποτε είχε δείξει την προτίμησή του για τον τότε υπουργό του, με τον οποίο είχε έρθει συχνά σε ρήξη και ήταν κοινό μυστικό πως τον αντιμετώπιζε καχύποπτα.
Η απάντηση του Ανδρέα Παπανδρέου, όχι απλώς εκπλήσσει τους συνομιλητές του, αλλά τους κάνει να κοιτούν ο ένας τον άλλο, σαν να μην πιστεύουν στα αυτιά τους! Ο ιδρυτής του ΠΑΣΟΚ αρχίζει να πλέκει το εγκώμιο του Κώστα Σημίτη, εξαίροντας τις ικανότητές του, με τόσο εγκωμιαστικό τρόπο που δεν είχε μιλήσει για άλλο «πράσινο» στέλεχος: «Είναι πολύ μορφωμένος, μεθοδικός, συνεπής, εργατικός, συγκροτημένος, αποτελεσματικός, έχει άποψη, διαθέτει κύρος και σημαντικές επαφές στην Ελλάδα και το εξωτερικό, βάζει στόχους και τους πετυχαίνει, και... και... και...». Ο Ανδρέας Παπανδρέου φαίνεται να διασκεδάζει με την αμηχανία και την κατάπληξη των συνομιλητών του, ώσπου ξαφνικά «πετάει» με ένα πονηρό χαμόγελο: «Ένα μόνο ελάττωμα έχει... (παύση). Δεν είναι ΠΑΣΟΚ!».


Και όλοι ξέσπασαν σε γέλια...


Το βέβαιο είναι πως έχει απόλυτη εξάρτηση από την σύζυγό του (την οποία γνώρισε στη Μεγάλη Βρετανία, όπου ο ίδιος έκανε το διδακτορικό του στα οικονομικά) Δάφνη, το γένος Αρκαδίου και ανιψιά του διαβόητου βασιλόφρονα Πέτρου Γαρουφαλιά, του υπουργού Εθνικής Αμύνης επί Γεωργίου Παπανδρέου, που προκάλεσε την «αποστασία» του «65 με την άρνησή του να παραιτηθεί από το υπουργείο του για να το αναλάβει ο «γέρος της Δημοκρατίας»... Για την ιστορία, μετά την πτώση της χούντας, ο Πέτρος Γαρουφαλιάς έγινε ο ιδρυτής του πρώτου ακροδεξιού κόμματος στην Ελλάδα -της αλήστου μνήμης ΕΔΕ...


Είναι αρκετά τα περιστατικά που δείχνουν την απόλυτη εξάρτηση του Κώστα Σημίτη από την σύζυγό του, με την οποία έχουν δυο κόρες, τη Μαριλένα και τη Φιόνα... (Να σημειώσουμε, παρενθετικά, ότι για τη σχέση τους έχουν ακουστεί διάφορες φήμες, αλλά, καθώς δεν έχει αποδειχτεί τίποτα, τις προσπερνάμε ως «κακόβουλες» και αποφεύγουμε να κάνουμε την παραμικρή αναφορά...) Όταν, επί χούντας, συμμετείχε στην αντιστασιακή οργάνωση «Δημοκρατική Άμυνα», οι μυστικές συνεδριάσεις γίνονταν συχνά, κατ' απαίτηση της Δάφνης, στο σπίτι τους, στους Αγίους Θεοδώρους, επειδή, όπως έλεγε η κυρία Σημίτη «δεν μπορεί να μένει κλειστό, γιατί θα πιάσει υγρασία»! 


Το '89 πάλι, στο γραφείο του στην οδό Ακαδημίας, είχε μια κρίσιμη σύσκεψη με τους πιο στενούς του συνεργάτες για να αποφασίσουν αν, υπό το βάρος των συνεχών αποκαλύψεων για το σκάνδαλο Κοσκωτά, θα έπρεπε να αποχωρήσει από το ΠΑΣΟΚ ή να παραμείνει και να δώσει από μέσα τη μάχη του κόντρα στην ηγεσία του κόμματος και τον Ανδρέα Παπανδρέου. Τελικά, εκεί που συζητούσαν για να λάβουν την κρίσιμη και καθοριστική για το πολιτικό του μέλλον απόφαση, κάποια στιγμή χτυπάει το τηλέφωνο. Ο Κώστας Σημίτης σηκώνει το ακουστικό, απαντά, και σε λίγα δευτερόλεπτα το κλείνει. Γυρίζει στους συνεργάτες του και τους λέει: «Συνεχίστε εσείς, εγώ πρέπει να φύγω». Μαζεύει το μπλοκάκι του, την τσάντα του, και πράγματι αποχωρεί. Τι να συζητήσουν όμως οι άλλοι για τον Σημίτη, χωρίς τον ίδιο; Έτσι η συνάθροιση διαλύεται, απόφαση φυσικά δε λαμβάνεται και η ομήγυρη σκορπά. Δύο εξ αυτών πηγαίνουν προς το Μοναστηράκι, για να γευματίσουν στην «Αβησσυνία». Και φαντάζεστε την έκπληξή τους, όταν στο δρόμο συναντούν το ζεύγος Σημίτη να διαλέγει πόμολα για τις πόρτες...!!!


Κι ο Κώστας Σημίτης, επιλέγοντας σταθεροποιητικά, αντιλαϊκά κι αυταρχικά (π.χ. άρθρο 4) μέτρα, τα κατάφερε, με αποτέλεσμα βέβαια το ΠΑΣΟΚ να χάσει -ασφαλώς όχι μόνο εξαιτίας του- τις εκλογές του '89. Η πολιτική «δώσ' τα όλα» του Δημήτρη Τσοβόλα που τον διαδέχθηκε, ήρθε αργά και χάθηκε μέσα στις απανωτές καταγγελίες κι αποκαλύψεις της εποχής για τα σκάνδαλα.η περίοδος της πρωθυπουργίας του (1996-2004) σημαδεύτηκε από τις καταγγελίες για εκτεταμένα σκάνδαλα, κακοδιαχείριση, πλουτισμούς και πλήρη υποταγή στη διαπλοκή. Καταγγελίες που ουδέποτε εξετάστηκαν και ερευνήθηκαν σοβαρά, αν κι ουδείς βρέθηκε να αμφισβητήσει την προσωπική εντιμότητα του πρώην πρωθυπουργού. Οι σκιές -κι όχι μόνο...- στράφηκαν σε στενούς του συνεργάτες και κορυφαίους του υπουργούς.Η παράδοση του ιστορικού σταδίου Καραϊσκάκη στα χέρια του Σωκράτη Κόκκαλη με μια αποικιοκρατική συμφωνία 50 χρόνων, είναι απλώς ένα χαρακτηριστικό δείγμα. 
Εξάλλου, η κυβέρνηση Σημίτη δεν κατάφερε (?...) να αποτρέψει τις δυσμενείς επιπτώσεις του «ευρώ», με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν «νεόπτωχοι» και η οικονομική κατάσταση της μεγάλης πλειοψηφίας των Ελλήνων να χειροτερέψει ραγδαία. Κάτι στο οποίο συνέβαλαν και τα έργα για τη «Χρυσή» Ολυμπιάδα, με τον τρόπο βέβαια που ξεκίνησαν (και ολοκληρώθηκαν βεβαίως επί ΝΔ, οπότε ανέβηκε κι άλλο το συνολικό τίμημα...).

Στη διακυβέρνηση Σημίτη καταλογίζεται άλλωστε ότι αξίες και οράματα, όπως η κοινωνική αλληλεγγύη, αντικαταστάθηκαν από το πρότυπο του ατομισμού και του τζεϊμσμποντικού «ζήσε εσύ κι άσε τους άλλους να πεθάνουν». Ο όρος «λαμόγιο», τότε ακριβώς άρχισε να ανθεί!!!



Οι μελανότερες στιγμές στα εθνικά θέματα είναι ο χειρισμός του θέματος των Ιμίων και το «ευχαριστώ την Αμερική» για τη μεσολάβησή της, τις πρώτες μέρες του στην πρωθυπουργία το 1996, η συμφωνία της Μαδρίτης το 1997 που επιτρέπει στην Τουρκία συνδιαχείριση στο Αιγαίο και βεβαίως η ντροπή της παράδοσης στους Τούρκους δημίους του, του Κούρδου ηγέτη Αμπντουλλάχ Οτσαλάν, λίγους μήνες αργότερα... Το βέβαιο είναι ότι ο ιστορικός του μέλλοντος θα δυσκολευτεί αρκετά να δώσει απάντηση στο δίλημμα: Κώστας Σημίτης, ο πρωθυπουργός της ΟΝΕ και των μεγάλων έργων, ο αναμορφωτής της σύγχρονης Ελλάδας ή ο πρωθυπουργός των σκανδάλων, της διαπλοκής και τη εθνικής ντροπής...


Πηγή

ΠΛΗΡΩΣΤΕ... ΑΛΛΙΩΣ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΜΙΣΘΩΝ, ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ ....





«Περάστε στην εφορία σας για τα περαιτέρω», είναι λίγο ως πολύ το μήνυμα του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων προς τους οφειλέτες- μικρούς και μεγάλους- καλώντας τους να εξοφλήσουν τα χρέη τους. Το πρώτο μήνυμα έχει μάλλον ενημερωτικό χαρακτήρα, αν και είναι διάχυτη η «οσμή» της εφαρμογής των προβλεπόμενων μέτρων σε όσους δεν ανταποκριθούν, δηλαδή των κατασχέσεων μισθών, συντάξεων, ενοικίων, καταθέσεων και ακινήτων.

Το ηλεκτρονικό μήνυμα από το ΚΕΠΥΟ έχει ως παραλήπτες περίπου 2,6 εκατομμύρια οφειλέτες και αποστέλλεται με φόντο τα στοιχεία που δείχνουν αφενός αύξηση των ληξιπρόθεσμων οφειλών κατά περίπου 1,3 δισ. ευρώ αφετέρου ισχνές εισπράξεις σε σχέση με τον ετήσιο στόχο.

Το ηλεκτρονικό μήνυμα στους οφειλέτες

«Αγαπητέ/ή κύριε/α,

Σας ενημερώνουμε ότι από 17.12.2012 είναι πλέον δυνατή η πληρωμή στις Τράπεζες και στα ΕΛ.ΤΑ. των βεβαιωμένων και μη ρυθμισμένων ατομικών οφειλών σας, με τη χρήση της Τ.Ο. (Ταυτότητας Οφειλής). Για την άμεση ενημέρωσή σας σχετικά με τις οφειλές σας, το είδος, το ποσό και τη Δ.Ο.Υ. στην οποία είναι βεβαιωμένες, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την εφαρμογή στο myTAXISnet «Προσωποποιημένη Πληροφόρηση» και στη συνέχεια «Στοιχεία οφειλών εκτός ρύθμισης» από την αρχική ιστοσελίδα της Γ.Γ.Π.Σ. www.gsis.gr ή να επισκεφθείτε την ηλεκτρονική διεύθυνση πατώντας εδώ.

Στο πλαίσιο αυτό και μετά από έλεγχο που διενεργήθηκε στα ηλεκτρονικά αρχεία της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομικών την 21/03/2013, διαπιστώθηκαν ληξιπρόθεσμες και μη οφειλές σας. Ιδιαίτερα για τις περιπτώσεις φορολογουμένων με ληξιπρόθεσμο υπόλοιπο καλείστε όπως προβείτε άμεσα στην τακτοποίησή του.

Επισημαίνεται ότι, εφόσον έχετε ανταπαίτηση κατά του Δημοσίου, θα πρέπει να προσκομίσετε στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. όλα τα σχετικά έγγραφα. Τέλος, σε περίπτωση που έχετε ήδη τακτοποιήσει με οποιονδήποτε τρόπο τις οφειλές σας ή οφείλεται Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε. για το οποίο απευθυνθήκατε στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. και βρίσκεται σε εκκρεμότητα , παρακαλούμε να αγνοήσετε την παρούσα.

Για οποιοδήποτε πρόβλημα σχετικά με τη δυνατότητα ανεύρεσης ή χρήσης της Ταυτότητας Οφειλής μπορείτε να απευθύνεστε στο Κέντρο Εξυπηρέτησης Συναλλασσομένων Υπουργείου Οικονομικών: 210 480 2552

Για οποιαδήποτε περαιτέρω διευκρίνιση, μπορείτε να επικοινωνήσετε με την αρμόδια Δ.Ο.Υ.

Προσοχή : H Τ.Ο. ακολουθεί την οφειλή μέχρι την εξόφλησή της. Μπορείτε να πληρώνετε μέρος ή το σύνολο αυτής κάνοντας χρήση των τρόπων πληρωμής που διαθέτουν οι συνεργαζόμενες με ΥΠΟΙΚ Τράπεζες και ΕΛΤΑ. Για τη συναλλαγή αυτή δεν απαιτείται η τήρηση τραπεζικού λογαριασμού και δεν επιβαρύνεσθε με έξοδα (ΠΟΛ 1212/2012).

Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ»

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ 2014...!!! ΟΧΙ ΕΔΩ ΡΕ ΚΟΡΟΪΔΑ, ΣΤΗΝ ΑΓΓΛΙΑ...!!!







Τα αρχαία ελληνικά είναι μία εκ των επτά ξένων γλωσσών από τις οποίες τα δημοτικά σχολεία στη Βρετανία θα επιλέγουν τουλάχιστον μία για υποχρεωτική διδασκαλία από το 2014, σύμφωνα με απόφαση του υπουργείου Παιδείας της χώρας.

Οι Βρετανοί μαθητές από ...την ηλικία των επτά ετών θα διδάσκονται...
γαλλικά, γερμανικά, ισπανικά, ιταλικά, μανδαρίνικα κινέζικα, λατινικά ή αρχαία ελληνικά. Οι δύο κλασικές γλώσσες συμπεριλαμβάνονται στη λίστα «ώστε να διευρυνθεί το πεδίο επιλογών των σχολείων», αλλά και επειδή πιστεύεται ότι προσφέρουν γερές βάσεις στη γραμματική, τη σύνταξη και το λεξιλόγιο διευκολύνοντας την κατανόηση άλλων σύγχρονων γλωσσών.
Το υπουργείο Παιδείας στη Βρετανία έλαβε την απόφαση μετά από έρευνες που έδειξαν ότι οι Βρετανοί μαθητές έχουν τα χαμηλότερα ποσοστά σε εκμάθηση κάποιας ξένης γλώσσας σε σύγκριση με οποιαδήποτε άλλη ευρωπαϊκή χώρα. Αυτή τη στιγμή 1 στα 10 δημοτικά σχολεία στη χώρα δεν προσφέρει μαθήματα ξένης γλώσσας, ενώ 2 στα 10 προσφέρουν μόνο σε ορισμένες τάξεις. Αυτή τη στιγμή η διδασκαλία ξένης γλώσσας είναι υποχρεωτική μόνο στις αντίστοιχες τρεις τάξεις του Γυμνασίου.
πηγη
πηγη 

Δεν μας φτάνουν τόσοι άνεργοι οικονομικοί μετανάστες από τρίτες χώρες, θα μας κουβαλήσουν κι άλλους με υπουργική απόφαση. Δείτε τα χάλια τους!







Δημοσιεύθηκε η  Κοινή Υπουργική Απόφαση ...
ΚΥΑ 4426/117/12.03.2013 (ΦΕΚ 681/22.03.2013 τεύχος Β’)  η οποία υπογράφεται από τον Υπουργό Εξωτερικών Αβραμόπουλο, εσωτερικών Αθανασίου και υφυπουργό Εργασίας Κοιν. Ασφάλισης και Πρόνοιας Παναγιωτόπουλο, σύμφωνα με την οποία πρόκειται να έρθουν με τη μέθοδο της μετάκλησης, δηλαδή μετακλητούς εργάτες από τρίτες χώρες,  η οποία λειτουργεί ως Δούρειος Ίππος εισόδου λαθρομεταναστών οι οποίοι νομιμοποιούνται κανονικότατα.! 

Στην Ελλάδα του 2013 που οι Έλληνες, οι κληρονόμοι αυτής της πλούσιας γης και του πιο λαμπρού πολιτισμού, εξαθλιωμένοι αναζητούν φαγητό στα συσσίτια και στα σκουπίδια πολλές φορές ενώ ταυτόχρονα αναζητούν μια οποιαδήποτε δουλειά και οπουδήποτε. Οι κύριοι της κυβέρνησης ενώ πάρα πολύ καλά γνωρίζουν ότι υπάρχουν  πάρα πολλοί άνεργοι αλλοδαποί από τρίτες χώρες οι οποίοι δεν έχουν ούτε ασφάλιση επειδή δεν εργάζονται ενώ ταυτόχρονα χρησιμοποιούν τζάμπα τις δομές του κράτους μας από ΟΑΕΔ, επιδόματα, νοσοκομεία κλπ. Γιατί δεν τους δίνει την ευκαιρία να δουλέψουν, να μπορούν να πληρώνουν τα ένσημά τους κλπ.;  εφ όσον θέλουν  σώνει και καλά αλλοδαπούς οι κυβερνώντες και εφ όσον υπάρχουν κενές θέσεις εργασίας γιατί δεν τις δίνουν σε άνεργους αλλοδαπούς; γιατί θέλουν σώνει και καλά να μας κουβαλήσουν κι άλλους λαθρομετανάστες; Ντροπή! 

Ζητούν από αλιεργάτες οι οποίοι είναι συνήθως Αιγύπτιοι και μεγάλο ποσοστό αυτών είναι άνεργοι μέσα στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή ή υποαπασχολούνται. Ζητούν οικιακές βοηθούς από τη στιγμή που υπάρχουν πάρα πολλές άνεργες ξένες, ζητούν νοσηλεύτριες, μέχρι δικηγόρο, μέχρι μασατζούδες κλπ.. από τη στιγμή που υπάρχουν πάρα πολλοί άνεργοι και Έλληνες και ξένοι μέσα στην Ελλάδα. Μην τρώμε το παραμύθι ότι θα μείνουν για λίγο και θα φύγουν γιατί από τη στιγμή που θα έρθουν με μετάκληση και μείνουν ένα χρόνο, ο νόμος τους δίνει το δικαίωμα να ανανεώνουν άδειες διαμονής για πάντα στην Ελλάδα. Μπορείτε να το επιβεβαιώσετε  αυτό το τελευταίο από οποιαδήποτε Αποκεντρωμένη Διοίκηση.  Αυτοί που θα έρθουν για έξι μήνες μήνες δεν έχουν το δικαίωμα να αποκτήσουν άδεια διαμονής αλλά με μαθηματική ακρίβεια γνωρίζουμε ότι θα παραμείνουν ως λαθρομετανάστες ενισχύοντας τη μαύρη εργασία. 

Με άλλα λόγια τους φέρνουν για να μείνουν μη υπολογίζοντας ότι έτσι δημιουργούν νέες στρατιές μελλοντικών ανέργων οικονομικών μεταναστών οι οποίοι θα αρχίσουν κι αυτοί να επιδίδονται σε κάθε είδους παράνομη πράξη ενώ παράλληλα θα χρησιμοποιούν τον ΟΑΕΔ, επιδόματα κλπ. !
Εκείνο που προκαλεί απορία είναι το ότι ο αλλοδαπός που ενδιαφέρεται για μια θέση στην Ελλάδα θα πρέπει να το δηλώσει στον αντίστοιχο ΟΑΕΔ της Αλβανίας π.χ. Μετά η Ελλάδα, αν δεν βρει π.χ. κηπουρό που να ενδιαφέρεται να δουλέψει κάπου τότε μπορεί να καλέσει τον Αλβανό κηπουρό με μετάκληση. (Μετά από αίτηση του μελλοντικού εργοδότη).  Άρα λοιπόν, τι παίζεται πίσω από τις θέσεις των κηπουρών, των οικιακών βοηθών, των μασέρ κλπ.; Αφού υπάρχουν αμέτρητοι τέτοιοι στο δικό μας ΟΑΕΔ εγγεγραμμένοι που θέλουν δουλειά; Έτσι εξηγούνται και οι πολύ εξιδεικευμένες θέσεις εργασίας όπως ο "καλλιεργητής φυτών Νεπάλ" στον Έβρο.! 

Αξίζει να διαβάσετε το ΦΕΚ να δείτε τι είδους οικονομικούς μετανάστες θα μας φέρουν!

Και ύστερα ήρθε ο άνθρωπος !!! (Ενα υπέροχο βίντεο)



Και ύστερα ήρθε ο άνθρωπος. Για εκατομμύρια χρόνια ο πλανήτης μας εξελισσόταν ήσυχα και ομαλά και ύστερα ήρθε ο άνθρωπος.

Δείτε αυτό το όμορφο και διδακτικό βίντεο του Steve Cutts…

Από paganeli

ΞΥΠΝΗΣΤΕ... Θα πούμε το νερό...νεράκι!




Το ανθρώπινο δικαίωμα στο νερό και την αποχέτευση σημαίνει ότι όλοι οι άνθρωποι δικαιούνται να έχουν καθαρό και ασφαλές νερό και αποχέτευση. Θα πρέπει να είναι διαθέσιμα, προσβάσιμα, προσιτά και αποδεκτά για τους ανθρώπους. 

Τα κριτήρια αυτά μπορεί να είναι διαφορετικά από χώρα σε χώρα, ακόμη και στο εσωτερικό μιας χώρας. Αυτό σημαίνει ότι οι κυβερνήσεις είναι υπεύθυνες για να διασφαλίσουν ότι αυτές οι υπηρεσίες παρέχονται σε όλους. Αυτό είχε συμφωνηθεί από την Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ το 2010. Οι κυβερνήσεις πρέπει να εφαρμόσουν αυτά τα ...
δικαιώματα, να μην αφήσουν αυτές τις υπηρεσίες στις δυνάμεις της αγοράς.


Η πιο σημαντική πτυχή του ανθρώπινου δικαιώματος στο νερό είναι ότι εξουσιοδοτεί τους ανθρώπους. Η ύδρευση και η αποχέτευση, ως δικαιώματα, δεν είναι πλέον θέμα φιλανθρωπίας που μια κυβέρνηση μπορεί να δώσει ή να στερήσει. Πρόκειται για ανθρώπινα δικαιώματα, τα οποία οι άνθρωποι μπορούν να διεκδικήσουν.
Τα κράτη να γίνουν πιο υπεύθυνα, και όταν οι άνθρωποι γνωρίζουν ότι έχουν αυτό το δικαίωμα, το σύνολο των δυναμικών αλλάζει καθώς μπορούν να καταστήσουν τις αρχές υπόλογες.

Διαβάστε για την Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία Πολιτών (right2water.eu) και το έργο της:

1. Τι είναι η Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία Πολιτών; 

Μια Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία Πολιτών είναι ένα καινούργια εργαλείο για τη συμμετοχική δημοκρατία στην Ευρώπη το οποίο είναι διαθέσιμο από την 1η Απριλίου 2012. Οι πολίτες μπορούν να θέσουν θέμα στην Ευρωπαϊκή πολιτική ατζέντα μέσω μιας πρωτοβουλίας πολιτών, η οποία προϋποθέτει τη συλλογή ενός εκατομμυρίου υπογραφών από τουλάχιστον επτά διαφορετικά κράτη μέλη της ΕΕ. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιθυμεί οι πολίτες να διαδραματίσουν έναν πιο ενεργό ρόλο στις ευρωπαϊκές διαδικασίες.

2. Από ποιόν διοργανώνεται αυτό;

Μια Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία Πολιτών πρέπει να οργανωθεί από τουλάχιστον επτά ευρωπαίους πολίτες, από διαφορετικά κράτη μέλη της ΕΕ. Αυτή η ομάδα ονομάζεται επιτροπή πολιτών. Η δική μας επιτροπή πολιτών απαρτίζεται κατά κύριο λόγο από συνδικάτα δημοσίων υπηρεσιών. Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία των Ενώσεων Δημοσίων Υπηρεσιών (EPSU) από καιρό αγωνίζεται για την αναγνώριση του ανθρώπινου δικαιώματος στο νερό και η συγκεκριμένη Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία Πολιτών είναι ένα ζωτικής σημασίας βήμα για την νομική κατοχύρωση αυτού του δικαιώματος.

3. Γιατί το διοργανώνουμε αυτό; 

Αναλαμβάνουμε την πρόκληση για να βάλουμε την «εφαρμογή του ανθρώπινου δικαιώματος στο νερό και την αποχέτευση» στην ευρωπαϊκή πολιτική ατζέντα. Θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα δημόσιο διάλογο επί του θέματος και θα θέσουμε μια αλλαγή στο επίκεντρο της ευρωπαϊκής πολιτικής για το νερό. Μέχρι τώρα ο κύριος στόχος της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι η δημιουργία μιας ενιαίας αγοράς αγαθών και υπηρεσιών. Αλλά οι υπηρεσίες παροχής ύδρευσης είναι διαφορετικές. Είναι απαραίτητες για τη ζωή και το νερό είναι ένας περιορισμένος φυσικός πόρος.

Το νερό δεν είναι εμπόρευμα, αλλά δημόσιο αγαθό που πρέπει να διαφυλαχθεί, να μην ανοίξει για τον ανταγωνισμό. Το ανθρώπινο δικαίωμα στο νερό πρέπει να είναι στο επίκεντρο της πολιτικής για το νερό, και όχι ο ανταγωνισμός ή η ολοκλήρωση της εσωτερικής αγοράς. Οι κυβερνήσεις έχουν την υποχρέωση να παρέχουν αυτές τις υπηρεσίες. Αυτό είναι, άλλωστε αυτό που συμφώνησαν και τα Ηνωμένα Έθνη έπειτα από αρκετά χρόνια συζητήσεων. Οι κυβερνήσεις πρέπει να εφαρμόσουν αυτά τα δικαιώματα, να μην αφήσουν αυτές τις υπηρεσίες στις δυνάμεις της αγοράς.

4. Ποιος μπορεί να υπογράψει; 

Όλοι οι πολίτες που έχουν το δικαίωμα ψήφου σε κάποιο από τα 27 κράτη μέλη της ΕΕ μπορούν να υπογράψουν αυτή την Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία Πολιτών.

5. Γιατί πρέπει να υπογράψω; 

Γιατί συμφωνείς με τουλάχιστον έναν από τους στόχους που θέτουμε στη συγκεκριμένη Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία Πολιτών:
Όλοι οι πολίτες της ΕΕ θα πρέπει να έχουν εγγυημένη παροχή υπηρεσιών ύδρευσης και αποχέτευσης. Αυτή τη στιγμή εξακολουθούν να υπάρχουν περίπου 2 εκατομμύρια άτομα στην Ευρώπη, που δεν έχουν τις κατάλληλες παροχές σε νερό ή αποχέτευση. Υπάρχουν επίσης πολλοί άνθρωποι με χαμηλά εισοδήματα που απειλούνται με διακοπή, καθώς δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά να πληρώσουν τους λογαριασμούς τους.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πρέπει να σταματήσει τη σταθερή ώθηση της για την απελευθέρωση των υπηρεσιών ύδρευσης και αποχέτευσης. Η προώθηση της αγοράς για την παροχή αυτών των υπηρεσιών σημαίνει ότι οι οικονομικά εύρωστοι θα μπορούν να πάρουν καλύτερες υπηρεσίες και οι οικονομικά ασθενέστεροι θα έχουν χειρότερες υπηρεσίες. "Δεν υπάρχουν χρήματα, δεν υπάρχει νερό" είναι αυτό που σημαίνει μια αγορά υπηρεσιών νερού. Αλλά το νερό και η αποχέτευση είναι ένα ανθρώπινο δικαίωμα. Είναι υποχρέωση και ευθύνη των κυβερνήσεων να παρέχουν αυτές τις υπηρεσίες σε όλους τους ανθρώπους.

Σε όλο τον κόσμο 800 εκατομμύρια άνθρωποι εξακολουθούν να στερούνται την πρόσβαση στο νερό και πάνω από 2 δισεκατομμύρια άνθρωποι δεν έχουν πρόσβαση σε εγκαταστάσεις υγιεινής. Η Ευρώπη μπορεί να κάνει περισσότερα και πρέπει να κάνει περισσότερα για να διασφαλίσει ότι και σε άλλα μέρη του κόσμου οι άνθρωποι μπορούν να απολαύσουν το ανθρώπινο δικαίωμα στο νερό και την αποχέτευση.

6. Ποιες οργανώσεις βρίσκονται πίσω από αυτή την Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία Πολιτών;

Αυτή η Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία Πολιτών υποστηρίζεται από την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Συνδικάτων Δημοσίων Υπηρεσιών (EPSU). Η EPSU αντιπροσωπεύει 275 συνδικάτα και πάνω από 8 εκατομμύρια εργαζομένων σε όλα τα είδη των δημόσιων υπηρεσιών στην Ευρώπη. Άλλες ευρωπαϊκές ή διεθνείς οργανώσεις που υποστηρίζουν την πρωτοβουλία περιλαμβάνουν το Ευρωπαϊκό Δίκτυο Καταπολέμησης της Φτώχειας (EAPN), την Ευρωπαϊκή Συμμαχία Δημόσιας Υγείας (EPHA), το Ευρωπαϊκό Περιβαλλοντικό Γραφείο (EEB), Γυναίκες στην Ευρώπη για ένα Κοινό Μέλλον (WECF), Δημόσιες Υπηρεσίες και διεθνείς, την αδελφό οργάνωση της EPSU σε παγκόσμιο επίπεδο.
Σε εθνικό επίπεδο υπάρχουν πολλοί περισσότεροι οργανισμοί που υποστηρίζουν αυτή την Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία Πολιτών. Μπορείτε να δείτε τα λογότυπα τους στο κάτω μέρος της αρχικής σελίδας αυτού του site.

7. Που μπορώ να υπογράψω για την υποστήριξη αυτής της Ευρωπαϊκής Πρωτοβουλίας Πολιτών; 

Μπορείτε να εγγραφείτε σε απευθείας σύνδεση σε αυτή την ιστοσελίδα, κάνοντας κλικ στο κουμπί SIGN NOW, ή να υπογράψετε σε χαρτί. Μπορείτε να κατεβάσετε την φόρμα για να εγγραφείτε στη δική σας γλώσσα στη σελίδα του «Σχετικά με εμάς». Ο μέγιστος αριθμός ατόμων που μπορούν να υπογράψουν σε χαρτί είναι τα 10 άτομα. Βεβαιωθείτε ότι έχετε συμπληρώσει όλα τα πεδία. Αυτή είναι μια απαίτηση που τίθεται από την κυβέρνησή σας. Αν δεν συμπληρώσετε όλα τα πεδία, τότε η υπογραφή σας δεν θα είναι έγκυρη για αυτή την Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία Πολιτών.

8. Πότε μπορώ να υπογράψω; 

Μπορείτε να υπογράψετε έως τον Οκτώβριο του 2013. Επιβεβαιώστε ότι έχετε συμπληρώσει όλα τα πεδία διαφορετικά η υπογραφή σας δεν θα είναι έγκυρη.

9. Τι είναι το Ανθρώπινο δικαίωμα στο νερό; Τι σημαίνει;

Το ανθρώπινο δικαίωμα στο νερό και την αποχέτευση σημαίνει ότι όλοι οι άνθρωποι δικαιούνται να έχουν καθαρό και ασφαλές νερό και αποχέτευση. Θα πρέπει να είναι διαθέσιμα, προσβάσιμα, προσιτά και αποδεκτά για τους ανθρώπους. Τα κριτήρια αυτά μπορεί να είναι διαφορετικά από χώρα σε χώρα, ακόμη και στο εσωτερικό μιας χώρας. Αυτό σημαίνει ότι οι κυβερνήσεις είναι υπεύθυνες για να διασφαλίσουν ότι αυτές οι υπηρεσίες παρέχονται σε όλους. Αυτό είχε συμφωνηθεί από την Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ το 2010. Οι κυβερνήσεις πρέπει να εφαρμόσουν αυτά τα δικαιώματα, να μην αφήσουν αυτές τις υπηρεσίες στις δυνάμεις της αγοράς.

10. Γιατί είναι σημαντικό το δικαίωμα στο νερό και την αποχέτευση;

Η πιο σημαντική πτυχή του ανθρώπινου δικαιώματος στο νερό είναι ότι εξουσιοδοτεί τους ανθρώπους. Η ύδρευση και η αποχέτευση, ως δικαιώματα, δεν είναι πλέον θέμα φιλανθρωπίας που μια κυβέρνηση μπορεί να δώσει ή να στερήσει. Πρόκειται για ανθρώπινα δικαιώματα, τα οποία οι άνθρωποι μπορούν να διεκδικήσουν. Τα κράτη να γίνουν πιο υπεύθυνα, και όταν οι άνθρωποι γνωρίζουν ότι έχουν αυτό το δικαίωμα, το σύνολο των δυναμικών αλλάζει καθώς μπορούν να καταστήσουν τις αρχές υπόλογες.

11. Γιατί θέλουμε διασφαλισμένες υπηρεσίες παροχής νερού στην ΕΕ;

Οι κυβερνήσεις πρέπει να εκπληρώσουν την υποχρέωσή τους να παρέχουν υπηρεσίες ύδρευσης και αποχέτευσης σε όλους. Παρ' όλα αυτά, μερικές φορές οι κυβερνήσεις πιστεύουν ότι οι αγορές θα παρέχουν αυτές τις υπηρεσίες και τις αφήνουν στις δυνάμεις της αγοράς. Αλλά αυτό αλλάζει μόνο τον τρόπο με τον οποίο παρέχονται αυτές οι υπηρεσίες. Εφαρμογή του ανθρώπινου δικαιώματος στο νερό και την αποχέτευση σημαίνει ότι οι κυβερνήσεις πρέπει να διασφαλίσουν ότι οι υπηρεσίες αυτές είναι διαθέσιμες, προσβάσιμες, προσιτές και αποδεκτές για όλους τους ανθρώπους. Αυτό μπορούν να το κάνουν μόνο με την εξασφάλιση / εγγύηση αυτών από το νόμο.

12. Γιατί αντιτιθέμεθα στην απελευθέρωση; 

Οι υποστηρικτές της προσέγγισης της αγοράς υπόσχονται πάντα φθηνότερες και καλύτερες υπηρεσίες. Αυτό είναι ένα παραμύθι, που δημιουργήθηκε από τις εταιρείες που κάνουν τα μεγαλύτερα κέρδη σε μια αγορά. Η πραγματικότητα δείχνει ότι αυτό σημαίνει: καλύτερες και φθηνότερες υπηρεσίες για τους πλούσιους, αλλά χειρότερες και πιο ακριβές υπηρεσίες για τους φτωχούς. Για τις υπηρεσίες του νερού αυτό είναι απαράδεκτο. Ο ανταγωνισμός σημαίνει ότι οι εταιρείες νερού πρέπει να επενδύσουν στο μάρκετινγκ, τη διαφήμιση και σε ανταγωνιστικά ίδια, όλα αυτά τα χρήματα δεν μπορούν στη συνέχεια να τα επενδύσουν στις υπηρεσίες που υποτίθεται ότι παρέχουν.

13. Αποκλείετε τις ιδιωτικές εταιρίες; 

Είναι υποχρέωση της κυβέρνησης η παροχή νερού και υγιεινής για τους ανθρώπους της. Οι κυβερνήσεις αποφασίζουν πώς θα οργανώσουν τις υπηρεσίες τους. Στις περισσότερες χώρες, οι υπηρεσίες παρέχονται από δημόσιες επιχειρήσεις, σε ορισμένες χώρες από ιδιωτικές εταιρείες. Δεν έχει σημασία εφ 'όσον παρέχουν υπηρεσίες καλής ποιότητας. Θέλουμε νερό καλής ποιότητας και υγιεινής για όλους. Οι υπηρεσίες νερού είναι δημόσιες υπηρεσίες. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να είναι διαθέσιμες, οικονομικά προσιτές, αποδεκτές και προσιτές για όλους.
Ο κύριος στόχος των ιδιωτικών εταιρειών είναι να κάνουν κέρδη και αυτό τους οδηγεί στο να επικεντρώνουν την προσοχή τους στην παροχή υπηρεσιών, όπου αυτό είναι πιο επικερδές και για εκείνους που μπορούν να αντέξουν περισσότερο. Αυτό οδηγεί σε παραμέληση των περιοχών όπου οι υπηρεσίες νερού δεν είναι κερδοφόρες και εκείνων που έχουν τις μεγαλύτερες ανάγκες.



14. Είναι ο στόχος σας να αποτρέψετε τις ιδιωτικοποιήσεις; 

Θέλουμε μια αλλαγή στην εστίασης και μια αλλαγή στην προσέγγιση του νερού και των υπηρεσιών αποχέτευσης στην ευρωπαϊκή πολιτική. Το νερό και η αποχέτευση είναι απαραίτητες υπηρεσίες για τη ζωή και για την εκπλήρωση όλων των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Ως εκ τούτου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πρέπει να επικεντρωθεί στην εξασφάλιση της ύδρευσης και της αποχέτευσης σε όλους τους πολίτες της Ευρώπης και να υιοθετήσει μια προσέγγιση βασισμένη στα δικαιώματα αντί της σημερινής της προσέγγισης που με βάση την αγορά. Το ανθρώπινο δικαίωμα πρέπει να είναι στο επίκεντρο της πολιτικής για το νερό και όχι η ολοκλήρωση της εσωτερικής αγοράς. Οι κυβερνήσεις έχουν επίσης την υποχρέωση διασφάλισης των υδάτινων πόρων για τις μελλοντικές γενιές. Έχουμε πολλές πρακτικές προτάσεις για το πώς η ΕΕ και τα κράτη μέλη μπορούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους, Βλέπε «Σχετικά με εμάς».

15. Πιστεύετε ότι οι υπηρεσίες νερού πρέπει να είναι δωρεάν; 

Όλοι γνωρίζουν ή πρέπει να γνωρίζουν ότι κοστίζει χρήματα η παραγωγή (καθαρού και ασφαλούς) πόσιμου νερού και αποχέτευσης και η μεταφορά και παράδοσή τους. Το ανθρώπινο δικαίωμα σημαίνει ότι το νερό και η αποχέτευση πρέπει να είναι προσιτές για όλους. Σε ορισμένες χώρες, οι υπηρεσίες ύδρευσης πληρώνονται μέσω της φορολόγησης, σε άλλες μέσω τελών ή μέσω ενός συνδυασμού. Αυτό που προωθούμε είναι κοινωνικά τιμολόγια. Όσο περισσότερο χρησιμοποιείτε τόσο υψηλότερη η τιμή ανά κυβικό μέτρο.

Αυτό είναι δίκαιο και σύμφωνα με τις αρχές της κοινωνικής δικαιοσύνης και της αλληλεγγύης. Θα ενθαρρύνει τους ανθρώπους να κάνουν ορθολογική χρήση και να μην χαλάνε πολύτιμο (πόσιμο) νερό για το πότισμα του κήπου ή το καθάρισμα του αυτοκινήτου. Σημαίνει, επίσης, ότι οι απλοί άνθρωποι δεν θα πρέπει να πληρώνουν το λογαριασμό για τους μεγάλους βιομηχανικούς ή γεωργικούς χρήστες που εξάγουν ή ρυπαίνουν τους υδάτινους πόρους και να το καταστήσει πιο δύσκολο για τις εταιρείες να παράγουν πόσιμο νερό.

16. Βοηθά το ανθρώπινο δικαίωμα στο νερό τους φτωχούς και τους ανθρώπους που δεν έχουν πρόσβαση σε ένα σύστημα; 

Υποστηρίζουμε μεγαλύτερες δημόσιες δαπάνες για την επέκταση των υπηρεσιών ύδρευσης και αποχέτευσης στους φτωχούς. Το ανθρώπινο δικαίωμα στο νερό υποχρεώνει τις κυβερνήσεις να εξασφαλίσουν ότι ο καθένας έχει (καθαρή, ασφαλή, οικονομικά προσιτή, προσβάσιμη) ύδρευση και αποχέτευση. Αυτό είναι σε αντίθεση με μια προσέγγιση βασισμένη στην αγορά που απαιτεί ότι οι άνθρωποι πληρώνουν πρώτα για την πρόσβαση στην υπηρεσία. Δεν μπορείτε να ζητήσετε στους φτωχούς να πληρώσουν προκαταβολικά για τη σύνδεση σε ένα σύστημα νερού. Φέρνοντας το ανθρώπινο δικαίωμα σε πρώτο πλάνο βοηθά τους φτωχούς, και αυτό μια αγορά για το νερό δεν το κάνει. Υπάρχουν πολλά αποδεικτικά στοιχεία για αυτό.

πηγή.


Στην Κύπρο θα εγκατασταθεί το πρώτο ATM Bitcoin στον κόσμο Έρχεται ένα κοινό παγκόσμιο νόμισμα;





 


Το Bitcoin είναι ένα ψηφιακό νόμισμα, που δημιουργήθηκε το 2009 από έναν ιάπωνα developer με το ψευδώνυμο Σατόσι Νακαμότο. Βασίζεται στο πρωτόκολλο P2P και σκοπός του είναι οι συναλλαγές μεταξύ των χρηστών να είναι ανώνυμες, ενώ θεωρητικά καμία αρχή ή κυβέρνηση δεν έχει πρόσβαση σε αυτές. Με αφορμή το τεράστιο πρόβλημα ρευστότητας που αντιμετωπίζει αυτή τη στιγμή η Κύπρος θα εγκατασταθεί το πρώτο ATM bitcoins, όπου οι χρήστες θα μπορούν να ανταλλάζουν πραγματικά χρήματα με bitcoins και αντίστροφα. Η ιδέα είναι του 43χρονου καναδού επιχειρηματία Jeff Berwick.


Πηγή